Waarom werken met CrowdfundingPlan?

 01


Ambassadeurs

Vele handen maken licht werk. Bij CrowdfundingPlan kunnen individuen, maar ook teams zich als ‘ambassadeur’ achter een campagne scharen. Ze maken een eigen wervingspagina onder een campagnepagina en beginnen vervolgens met werven. Zo kunnen alle teamleden een eigen pagina onder het team doel maken. Net zoals bij Alpes d’Huzes!

 02


Communicatie

Er zijn vele manieren om de crowdfunding actie te communiceren. De welbekende manieren zijn natuurlijk via een nieuwsbrief en op de website, maar ook via social media kun je op veel manieren communiceren. Om ervoor te zorgen dat de actie veel gedeeld wordt op Facebook, kan je bijvoorbeeld een winactie aanmaken. Uit alle mensen die het bericht liken en delen wordt dan een winnaar gekozen van bijvoorbeeld een leuk trainingspak.

Voorbeeld: (naam vereniging) is toe aan een nieuwe tribune en daarbij hebben wij uw bijdrage hard nodig! Daarom zijn wij een crowdfunding campagne gestart om deze wens te realiseren. Doneren kan al vanaf 5 euro inclusief een leuke tegenprestatie! Doneer nu op (link platform) en wie weet zien we u binnenkort in onze nieuwe verwarmde tribune!

Onder degene die dit bericht liken en delen wordt op (datum) een mooi trainingspak verloot!

Daarnaast kan je de donateurs een bedankje geven via social media wanneer zij een donatie hebben gedaan. Maak dit bedankje zo leuk en origineel dat mensen het gaan delen en liken. Vraag een reclamebureau (sponsor) om een leuk ontwerp te maken voor een bedankje.

 03


Evenementen

Hoe laat je alle deelnemers van een sponsorloop eenvoudig geld inzamelen? Dat is vaak een uitdaging. CrowdfundingPlan biedt de oplossing! Doordat onder een campagne alle ambassadeurs een eigen pagina kunnen maken is dit kinderlijk eenvoudig. Alle donaties kunnen aan een specifieke ambassadeur worden gekoppeld. Totaaltellingen en telling per ambassadeur worden automatisch geregeld.

Ook kan je verschillende activiteiten organiseren om geld op te halen. Organiseer bijvoorbeeld een familie- of spelletjesdag waarbij mensen inschrijfgeld moeten betalen om mee te mogen doen. Deze dagen trekken veel mensen, vaak ook van buitenaf. Maak op deze dagen promotie voor je crowdfunding actie en zorg dat mensen ter plekke geld kunnen doneren. De club kan een feest organiseren waar de leden kaarten voor kunnen verkopen. Een deel van de opbrengsten van die avond zou je dan kunnen gebruik voor de crowdfunding actie.

 10


Promotie via social media

Het activeren van je netwerk is essentieel bij crowdfunding. Bij Crowdfunding voor Clubs zijn de crowdfundingpagina’s eenvoudig te delen via sociale media. Doordat ambassadeurs een eigen ambassadeurspagina hebben kunnen ze makkelijk donaties werven binnen hun netwerk via hun Facebookpagina, Twitteraccount of e-mail. Spread the word!

thin

LIMITED TIME OFFER

0
Day
0
Hour
0
Minute
0
Second

CrowdfundingPlan heeft iets te vieren! Daarom tijdelijk 50% KORTING op onze licentie.

Schuiven naar boven